De avonturen van zaterdag! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu De avonturen van zaterdag! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu

De avonturen van zaterdag!

Door: Johanna, Harriët, Alianne en Lisette

16 Juli 2016 | Roemenië, Oradea

Hallo thuisblijvers!

Vanmorgen hebben we de ochtend gestart met een heerlijk ontbijt. Ze zorgen hier goed voor ons. We hebben gesmuld van knakworsten, ei, paprika, komkommer, brood, yoghurt en nog veel meer!
Toen was het tijd om aan de slag te gaan. Een aantal mensen gingen naar Paleu om daar de VBK voor te bereiden en de ruimte te versieren. Bij Paleu was er volgens dominee Lacï een gevaarlijke black panter, achteraf bleek dit een schattig zwart jong poesje te zijn, gelukkig maar!! Dominee Lacï blies nog een mooie ballon op van een lingeriewinkel die hij nog op wilde hangen bij de VBK, gelukkig leek dit de jongeren geen goed plan. De rest bleef achter om in Het Juliahouse in Oradea de VBK voor te bereiden en te versieren. Hier hebben Hannemarie en Annemarte elkaar gevonden, met grote angst voor ballonnen. Helaas voor hun, want deze werden toch echt opgeblazen en opgehangen.

Na de lachwekkende voorbereidingen was het alweer tijd voor de lunch. Ditmaal ook weer goed verzorgd met aardappelsoep, brood of brood met worst, kaas en/of eieren.
Het volgende onderdeel op het programma was zwemmen.
We zijn naar het aqua park president geweest in Baile Felix, een mooi binnen/buiten zwembad met meerdere glijbanen. In deze glijbanen zijn meerdere schrammen en blauwe plekken opgelopen, maar dat kon de pret niet drukken.
In de rij bij de glijbaan gaf Karin Lisette nog even wat extra vulling in haar bikini, namelijk tennisballen, was ze hier meteen vanaf!
Toen de leiding eens even de glijbaan ging verkennen, was het lachen geblazen. Eerst kwam Marida van de glijbaan, achtervolgd door Henk die op letterlijk op de nek gevolgd werd door Karin. Na de tijd werd ons dit uitgebreid verteld, details worden hier wegens privacy weggelaten, maar dit weerhoudt ons niet om dit aan jullie mee te delen (wat eigenlijk niet mocht). In het zwembad zijn ook vriendschappen gemaakt tussen verschillende nationaliteiten, wat is het toch mooi dat dit zo kan!
Na het zwemmen konden we onbeperkt met warm water douchen, wat voelde dit fijn.
Eenmaal weer terug in het Juliahouse wilde Hannemarie een waslijn spannen voor de natte was, helaas ging dit een beetje fout, ze gooide een bloempot kapot op de grond. Vlak daarna dacht Wian Hannemarie eens even na te doen en liet hij zijn geleende mobiel van de trap vallen, gelukkig is dit goed afgelopen en doet hij het nog steeds!
Na al deze avonturen was het dan tijd voor een bord met warme spaghetti, hier waren we aan toe. We speelden nog een aantal spelletjes en de jongens voetballen tussen de (nog) ongedeukte auto's.
Hierna hebben we een stadswandeling gemaakt. We hebben heel wat cultuur opgesnoven en hebben mooie gebouwen gezien. We zijn ook nog langs een opgeknapt plein geweest wat maar liefst 23 miljoen euro heeft gekost! Tijdens de wandeling hebben we nog even een drankje en een groene knuppel (biertje) gedronken. Dit was erg gezellig! Nu zitten we met z'n allen nog spelletjes te doen en wisselen de laatste verhalen uit, hierna is het weer bedtijd! Wat vliegt een dag voorbij..

Tot morgen allemaal!!

Liefs, Johanna, Harriët, Alianne en Lisette.

• 16 Juli 2016 - 23:45

Anja Abma:

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, geniet van alles wat jullie meemaken. Ook erg leuk om de filmpjes van Richard te zien, met zijn personal assistente Carlijn !! Ga zo door

• 17 Juli 2016 - 00:22

Gruuneknuppel:

De gruune knuppels waren heerlijk . Titom !

• 17 Juli 2016 - 08:45

Jan En Henny Bosman:

Leuk om jullie verslagen te lezen! Heel veel plezier met zijn allen. Groetjes!

• 17 Juli 2016 - 08:57

Anneke Beens:

Leuk om jullie zo te volgen, en de angst voor ballonnen bij Annemarte is bekend. Dat ze deze ervaring moest meemaken stond er aan te komen, hopelijk blijven de kinderen een eind uit de buurt van de ballonnen!
    Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel voor Annemarte! Familie Beens

• 17 Juli 2016 - 13:56

Jan En Jenny Henniphof :

Superleuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier en succes bij alles wat jullie nog hopen te gaan doen.
    Groetjes.

• 17 Juli 2016 - 17:16

Harm Ruijg:

Zo te horen is het daar goed vertoeven.Leuke verhalen om te lezen wat jullie meemaken.
    We wachten de volgende belevenissen weer af.Weerman Ruijg het weer hier is uitstekend!!!
    Groetjes van de ZEEDIEK!!!

• 20 Juli 2016 - 00:13

Tineke@vandijkcontainers.nl:

Fijn om te horen dat jullie her zo naar de zin hebben, heren wat zijn die dames toch sterk he geniet van de fijne gesprekken met elkaar een hartelijke groet van de fam van Dijk en een dikke knuffel aan elke en Carlijn uit een zonnig en warm Genemuiden