Derde werkdag - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu Derde werkdag - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu

Derde werkdag

Door: Tiemen, Mark, Tiemo en Joanne

20 Juli 2016 | Roemenië, Oradea

Hallo lieve thuisblijvers,
Hierbij het recente nieuws van het oostfront. De ochtendstond heeft goud in de mond en met deze gedachte werd om 4 uur s nachts Maria en de rest van haar kamergenoten wakker gemaakt om Maria even te feliciteren met haar 18e verjaardag. Uiteraard hoort bij een verjaardag veel lawaai en confetti. Hier hadden de jongens dan ook zeker aan gedacht. Door deze actie kregen de jongens de volgende dag aardig wat chagrijnige gezichten te zien. Onder deze chagrijnige gezichten vielen ook de o zo vrolijke gezichten van de nachtbrakers zelf.
Na een stevig ontbijt vertrokken we met de bus naar het Juliahouse. Vanaf hier werden de klussers weggebracht naar de projecten.

Een blog is natuurlijk niet compleet zonder wat nieuws van onze honden hater.
We zetten ze even op een rijtje. Door het voorvalletje van 4 uur s nachts had onze Tim natuurlijk niet veel slaap gehad. Dit slaap te kort werd dan ook weer ingehaald door Tim tijdens het klussen. Hij had hier de perfecte plek voor gevonden op een emmertje midden in de kamer.
Ondanks de weinige uren slaap waren er toch twee klussers die zich niet lieten kennen. Wilmer en Herwin hebben hun project keurig afgerond. Dit ging niet zonder een traantje weg te pinken. Deze twee klussers hadden niet alleen geklust maar ook gekocht. Met een schort, bloemen en een gift werd het toch wel heel emotioneel.

Ook werden er vandaag weer bezoekjes gebracht bij de grannies. De jongens waren deze keer aan de beurt. Ze kwamen de ochtend door zonder veel geknuffel en gezoen van de granny’s. Dit kwam mede door onze bio boer Remco. Deze jongen was zo verstandig om een zakdoekje mee te nemen. Hiermee schrok hij de granny’s af door te zeggen dat hij snotverkouden was.
Na het gesnotter van Remco, kwamen we aan bij het gesnotter van kinderen bij de VBK.
Dit werd een geslaagde en drukke dag met veel enthousiasme van de kinderen en de leiding. Dit was met uitzondering van Tiemo en Tiemen. Deze jongens waren zo enthousiast dat ze de hele middag op een bankje met sambaballen hebben gezeten. Aan het eind van deze VBK- middag werd Maria weer in de spotlights gezet. Nu door de kinderen van de VBK. Ze werd eerst toegezongen en de dag werd afgesloten met een enorme groepsknuffel waardoor Maria bijna bezweek.
Na een dag zweten is het tijd voor een snelle douchebeurt. Voor sommige mensen gaat het soms iets te snel. Hannemarie weet hier alles van. Ze zweette zo erg dat ze vond dat zij als eerst moest douchen. Toen ontdekte ze haar verborgen talent. Dit talent was buikschuiven. Nadat ze de vloer had aangeveegd met haar kleren kon ze daarna toch genieten van haar koude douche.
Deze dag vol met gelach en gezelligheid sluiten we af met het vieren van de verjaardag.
Morgen staat er weer een nieuw verhaal voor jullie klaar. Voor nu, alvast slaaplekker en tot morgen!

Lieve groetjes Tiemen, Mark, Tiemo en Joanne.

• 20 Juli 2016 - 22:02

Loïs Bakker:

Lieve Hannemarie
    Gaat het goed met je blauwe plekken .
    Word het al een beetje zonnig?
    Bij ons schijnt de zon

xxxloïs en de rest

• 20 Juli 2016 - 22:11

Esther Fuite:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Erg verrassend ook om te lezen dat Remco een goede reden had om niet te hoeven knuffelen.. hier is ie normaal gek van! Haha. Heel veel succes en plezier nog verder met zn allen!

Groetjes Esther

• 20 Juli 2016 - 22:19

Alfred En Margrethe:

Wat een leuke foto's en verhalen...
    Maria nog gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet nog een paar dagen van het mooie, nuttige, dankbare werk! Want....wat gedaan is uit liefde voor Jezus, dat houdt z'n waarde en zal blijven bestaan! Dikke knuffel.

• 20 Juli 2016 - 22:38

Fam.de Lange:

Oeps Rikkert !
    Het is mooi dat jullie al een klus geklaard hebben. In de Merel staat een badkamer klus stil.
    Misschien iets voor de dappere mannen om deze ook te klaren bij terug komst ?
    En dan is toch wel even schrikken dat we onze Rikkert in de bekende pose van GOOD OLD Cor Roeland zien zitten, het motto pakje rust wanneer je die nodig hebt wordt wel in praktijk gebracht samen met de moe gestreden student Tim op de emmer.
    Mooie verhalen en foto,s

Hartelijke groet Fam de Lange

A Dieu.

• 20 Juli 2016 - 23:21

Monique Meuleman:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Volgens mij is de sfeer erg goed..;) Geniet nog van jullie avonturen in Roemenië.

groetjes Monique Meuleman

• 21 Juli 2016 - 11:47

Marianne Beens:

Hui Hui, lieve mensen
    Als we de foto's bekijken lijkt het dat het slaap tekort ruimschoots wordt ingehaald overdag.!!
    Hanne je kunt beter wachten tot je naar bed gaat, voordat je gaat liggen !! Nog aandenken overgehouden aan de val??
    Geweldig dat er al een klus klaar is,ondanks de slaapmomenten.
    Wat een dubbele zegen zal dat geven..

Nog heel veel succes en gezelligheid samen.
    Kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Doeiiii Opa Jan en Oma Marianne

• 21 Juli 2016 - 19:43

Harm Ruijg:

Hallo allemaal allereerst Maria gefeliciteerd met je verjaardag!!!Het is niet te hopen dat er nog meer mensen jarig zijn want dat kan jullie nog wel eens gaan opbreken qua nachtrust. Jullie verhalen
    zijn leuk om te lezen.Veel plezier nog en hebben jullie genoeg zakdoeken bij je voor het afscheid nemen
    van de plaatselijke bevolking.

P.S Richard hebben jullie daar geen licht bij het opnemen van je flog zit je de laatste altijd in het donker.
    Groetjes van Harm Ruijg.

• 21 Juli 2016 - 20:02

Fam. Breman:

Wat leuk, jullie verhalen! Jullie maken ook van alles mee.
    Enne Tim, wakker blijven hoor... echte Bremannen laten zich niet kennen...:-)
    Geniet nog samen. En wees een zegen!

Groetjes,
    Ben en Margreet