Verhuisbericht - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu Verhuisbericht - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemeniereis2016 - WaarBenJij.nu

Verhuisbericht

Door: Alienke, Annemarte, Marida en Anne

19 Juli 2016 | Roemenië, Oradea

Goedenavond vrienden en vriendinnen uit de thuishaven,
Even voor de goede orde, vandaag zijn wij verhuisd van het Julia House in Oradea naar het resort van ds. Viskey in Orsorhei. Deze dag stond daarom in het teken van ‘bokspring battle’.
In het huis waren namelijk acht bokspringbedden te verdelen (waarvan er vier opgeëist door de leiding). Tiemo was vastberaden een Bokspring te bemachtigen. Dit liet hij ook duidelijk merken. Rick stak hier een stokje voor door hem vijf kilometer doelloos door Oradea heen en weer te laten lopen, met als gevolg te laat in Osorhei en geen Bokspring voor Tiemo(e).
Om nog even terug te komen op de woorden van Hans uit de blog van gisteren over Jonathan, willen wij toch even vermelden dat onze beste tweedestemzanger vanochtend een kwartier te laat aan de ontbijttafel verscheen. Excuus: hoofdpijntje.
Voor de VBK was het opnieuw een gezellige dag met hier en daar kinderen die niet vies waren van een knuffel of kus (wij daarentegen wel). Het verhaal van Noach en zijn ark kwam vandaag aan bod, het idee van de sketch was dan ook om een aantal dieren na te bootsen. Harlana, Annemarte, Maria, Joanne, Hannemarie, Karin, Esther en Johanna blijken hier uitermate talent voor te hebben.
Ondanks het feit dat wij als christelijke jongeren op reis zijn, ontwikkelen wij onze vaardigheden op gebied van list en bedrog tijdens het weerwolvenspel. Om dit goed op niveau te houden spelen wij dit spel iedere avond.
Zo af en toe discussiëren wij letterlijk op hoog niveau. Zo hadden Hannemarie en Wian het erover hoe hoog de bergen hier liggen. Wian schatte een matige 500 meter, terwijl Hannemarie voor de volle duizend meter ging. Na onze vriend google geraadpleegd te hebben, kwamen we erachter dat dit maar slechts 160 meter bleek te zijn... Hoogwaardige gesprekken is het niet?!
De bus had vandaag een mindere dag. De navigatie werd zó goed gevolgd, dat we zelfs in de bus de verkeersbordjes tegenkwamen. Dit is overigens goed afgelopen, op een paar krasjes na.
Een deel van de groep ging vandaag naar de Grannies. Er is maar liefst 110 kilometer heen en teruggereisd om voedselpakketten en sjaals uit Genemuiden te bezorgen. Dit werd door hen erg gewaardeerd! Vanwege onze groene shirtjes, hebben wij dan ook de naam Greenpeace toegewezen gekregen. Op de terugweg van deze reis werden zeven knotsen van watermeloenen gekocht, waar je u tegen zegt. (Zie bijgevoegde foto).
Voor nu houden we het voor gezien, tot morgen misschien  Wij proberen onze heer-lijke bedden in Osorhei uit, of niet Tiemo?
Liefs,
Alienke, Annemarte, Marida en Anne.

• 20 Juli 2016 - 00:05

Anja Abma:

Het blijft elke dag genieten om jullie verhalen te lezen, zo leuk allemaal. Wel balen voor Tiemo hoor, maar ja was weer een slimme actie van Rick. En uiteraard heeft de leiding een boxspring bed, haha, zo hoort het ook !! Heel veel succes in Osorhei en vooral veel plezier met het weerwolven .....
    Hartelijke groet van (tante) Anja :)

• 20 Juli 2016 - 07:56

Marcel En Willemijn:

Wat leuk om steeds weer jullie verhalen te lezen. Door jullie verhalen kunnen wij ook een beetje meegenieten. Ik zie het al zo voor mij hoe de dieren worden na gedaan, geweldig!!
    Werkse en succes nog met alles

Groetjes Marcel & Willemijn
    Rik en Thamar

• 20 Juli 2016 - 08:20

Alice Ruijg:

Goedemorgen,weer genoten van jullie belevenissen,geniet ervan,wij genieten hier van een warme dag,en deel veel uit van die geestelijke vitamientjes,

• 20 Juli 2016 - 08:21

Roelien:

Leuk hoor, om jullie verhalen en ervaringen te lezen! Het is een mooie mengelmoes van serieus bezig zijn, genieten, helpen en ontspannen! Mooi!

• 20 Juli 2016 - 12:17

Anneke Beens:

Fijn dat jullie het goed hebben, en veel voor anderen kunnen betekenen! Wat betreft het weerwolven spel, dit is volgens mij echt een favoriet bij Annemarte. Allemaal de groetjes vanuit een tropisch warm Genemuiden.

• 20 Juli 2016 - 13:26

Familie Olie:

Mooie verhalen elke dag. We lezen trouw mee. Hartelijke groeten aan broeder Visky en zijn vrouw.

• 20 Juli 2016 - 14:05

Cor En Coba:

Fijn om al die verhalen te lezen we genieten er echt van!,we wensen jullie bij alle werkzaamheden Gods Zegen Toe!,

Hartelijke groeten vanaf ons zonnige Genemuiden

• 20 Juli 2016 - 20:04

Martha Hoekman:

heel leuk om jullie dagelijkse verslag te lezen, gezellig ! De sfeer is goed, geniet nog maar even want
    het gaat best snel.
    Succes met klussen, VBK en-of mensen bezoeken. Wat een contrast met Nederland !

hartelijke groeten van Martha

• 20 Juli 2016 - 20:16

Emmy Doorn:

Leuk om jullie verhalen te lezen om zo een indruk te krijgen wat jullie allemaal al hebben gedaan, heel veel succes met alles en de groetjes vanaf de Zeediek